Είτε βρίσκεσαι σε αναζήτηση της αγάπης, είτε κάνεις swiping, στο σημερινό κόσμο δεν είναι ασυνήθιστο να βρεθείς σε μια εφαρμογή γνωριμιών για τον έναν ή τον άλλο λόγο. Το μεγαλύτερο ποσοστό των Αμερικανών, κάνει χρήση των dating apps προκειμένου να βρεθεί το ταίρι τους.
Ωστόσο με μια φαινομενικά ατελείωτη δεξαμενή πιθανών συντρόφων στα χέρια σου, σε ποιο σημείο γίνεται όλο αυτό υπερβολικό;
Αν αισθάνεσαι ότι έχεις κατακλυστεί ή εξαντληθεί από τις εφαρμογές γνωριμιών, δεν είσαι η μόνη. Μια νέα έρευνα του Forbes Health/OnePoll που αποκαλύπτει τις τρέχουσες τάσεις γύρω από τις εφαρμογές γνωριμιών δείχνει ότι όλη αυτή η αναζήτηση οδηγεί σε κόπωση.
Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες γνωριμιών (dating apps)
Στην έρευνα οι χρήστες ρωτήθηκαν ποιες εφαρμογές γνωριμιών είχαν χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες, με το 49% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι χρησιμοποιεί το Tinder. Ο πλήρης κατάλογος των δημοφιλών εφαρμογών γνωριμιών, καθώς και το ποσοστό των ερωτηθέντων που ανέφεραν ότι τις χρησιμοποίησαν, έχει ως εξής
Tinder (49%)
Plenty of Fish (38%)
Bumble (29%)
eharmony (21%)
OkCupid (17%)
Hinge (17%)
Christian Mingle (15%)
Grindr (13%)
HER (10%)
Coffee Meets Bagel (9%)
Raya (3%)
Τα επιβλαβή αποτελέσματα της υπερβολικής χρήσης των dating apps
Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν ότι ξοδεύουν σχεδόν 51 λεπτά την ημέρα σε εφαρμογές γνωριμιών, με τις γυναίκες να αναφέρουν ελαφρώς περισσότερο χρόνο (52 λεπτά) από τους άνδρες (49 λεπτά).
Εκείνοι που ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο στις εφαρμογές γνωριμιών πιθανότατα είναι άτομα εθισμένα στο swiping, εκείνοι δηλαδή που αναζητούν μια κοινωνική ή/και συναισθηματική διέξοδο ως μια μορφή απόσπασης της προσοχής και τους ανθρώπους που αναζητούν μια ώθηση του εγώ, λέει ο Rufus Tony Spann, Ph.D., πιστοποιημένος σεξουαλικός θεραπευτής και μέλος του συμβουλευτικού συμβουλίου του Forbes Health.
Και σε αντίθεση με τα ευρήματα της δημοσκόπησης, συνιστά να περιορίζεται η χρήση εφαρμογών γνωριμιών σε μόλις 30 λεπτά τη φορά, κάνοντας διαλείμματα ενδιάμεσα. Ο καθορισμός επιπλέον χρόνου πέρα από αυτή την οδηγία μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά επιβλαβή αποτελέσματα, όπως η εξουθένωση, σημειώνει.
Τα αισθήματα που νιώθουν οι χρήστες των dating apps
Mερικές φορές οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται πολύ αναλώσιμοι όταν βρίσκονται σε μια εφαρμογή, ειδικά τέτοιου είδους και επίσης υπάρχει ένας εγγενής ανταγωνισμός που διέπει τα πάντα.
Ένα συντριπτικό ποσοστό των ερωτηθέντων αναφέρει ότι αισθάνεται εξαντλημένο από τις εφαρμογές γνωριμιών. Όταν ρωτήθηκαν πόσο συχνά αισθάνονται συναισθηματικά, διανοητικά ή σωματικά εξαντλημένοι από τις εφαρμογές γνωριμιών, συνολικά 78% βίωσαν αυτό το αίσθημα μερικές φορές, συχνά ή πάντα.
Οι νεότερες γενιές αισθάνονται αυτή την εξουθένωση περισσότερο, σύμφωνα με την έρευνα. Η κατανομή όσων αισθάνονται ότι “καίγονται” από τις εφαρμογές γνωριμιών μερικές φορές, συχνά ή πάντα έχει ως εξής:
Millennials (80%)
Gen Z (79%)
Gen X (78%)
Baby Boomers (70%)
Γιατί οι χρήστες νιώθουν “burnout” από τις εφαρμογές γνωριμιών;
Αποτυχία εύρεσης καλής σύνδεσης με κάποιον 40%
Απογοήτευση από τους ανθρώπους (π.χ. να τους αφήνουν ή να τους λένε ψέματα) 35%
Αίσθημα απόρριψης 27%
Αποστολή μηνυμάτων σε πολλά άτομα και επαναλαμβανόμενες συζητήσεις 24%
Κλείνοντας μέσα από τα πιθανά ταίριασματά σας 22%
Χρόνος χρήσης εφαρμογών γνωριμιών 21%
Πίεση για να παρουσιαστείς με συγκεκριμένο τρόπο 20%
Διατήρηση του προφίλ σας 18%
Διαχείριση πολλών εφαρμογών γνωριμιών ταυτόχρονα 18%