5.5 C
Thessaloniki
Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου, 2021
Αρχική ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Στα μέσα Ιανουαρίου μπαίνει στις ράγες το τρένο υψηλής...

Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Στα μέσα Ιανουαρίου μπαίνει στις ράγες το τρένο υψηλής ταχύτητας ETR470

Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χ.α.ώ., καθώς φαίνεται πως διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών (βασική προϋπόθεση για την πιστοποίηση και αδειοδότηση της κυκλοφορίας τους στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο).

Την απόφαση να τοποθετηθούν σύντομα στους συρμούς -από την κατασκευάστρια Alstom- οι απαιτούμενοι αμμοδιασπορείς, ώστε τα τρένα να συμμορφώνονται με τους εθνικούς κανόνες για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού και να μπορέσουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ντάριο Λο Μπόσκο, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη.

Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο. Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022.

«Οι αμαξοστοιχίες ETR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των “Βελών”»
Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο Λο Μπόσκο, οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται «Βέλη». Η δρομολόγηση των πρώτων αμαξοστοιχιών αυτής της οικογένειας «θα χρειαστεί πολλά ακόμα χρόνια δουλειάς, με πολύ καλή συνεργασία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello stato (FSI)», επισήμανε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευκρινίζοντας ότι για να μπορούν τα τρένα ν’ αναπτύξουν τέτοιες ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι λεγόμενες «γραμμές προτεραιότητας» και η σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Σόφια.

Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί μελλοντικά να επωφεληθεί και από το πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS (European Rail Traffic Management System), που -σύμφωνα με τον Λο Μπόσκο- βρίσκεται σε εξέλιξη, με κοινοτική χρηματοδότηση, και επιτρέπει την καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής και του συρμού και άρα και την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων.

«Ας απολαύσουμε πρώτα το 2022 τα νέα γρήγορα τρένα (σ.σ. τα ETR470), τα οποία θα προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση και ασφάλεια, αλλά και τους αναβαθμισμένους (σ.σ. σε συνεργασία με τον ΟΣΕ) σιδηροδρομικούς σταθμούς» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο ερώτημα αν υπάρχει κάποια εκτίμηση ως προς το πότε θα κάνουν «πρεμιέρα» στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τρένα τύπου «Βέλος».

Ο Λο Μπόσκο γνωστοποίησε ακόμα ότι τη Δευτέρα αναμένεται να εγκατασταθεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το προερχόμενο από τους κόλπους της Trenitalia στέλεχος Μαουρίτσιο Καποτότο (Mauricio Capototo), που ορίστηκε από τη Ferrovie dello stato ως μάνατζερ υπεύθυνος για την αγορά της Ελλάδας. «Η FSI προτίθεται να επενδύσει σε αυτή την περιοχή, που τώρα γίνεται στρατηγικής σημασίας» σημείωσε ο Λο Μπόσκο, επισημαίνοντας ότι στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T) από την Ελλάδα διέρχεται ο ένας από τους εννέα διαδρόμους στρατηγικού ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα ο 4. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δουλεύει, όπως είπε ο Λο Μπόσκο, πάνω τόσο στις επιβατικές μεταφορές μεσαίας και μακράς απόστασης όσο και τις εμπορευματικές.

Σημαντική η ανάπτυξη της διατροπικότητας των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη
Όσον αφορά ειδικά τη Θεσσαλονίκη, επισήμανε: «πρέπει να δουλέψουμε στην κατεύθυνση του να γίνει αξιοποίηση της διατροπικότητας (του συνδυασμού των οδικών, σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών) σε ό,τι αφορά τα εμπορεύματα», κάτι που θα συμβάλει και στην υλοποίηση του στόχου της ανάκαμψης και της ανθεκτικότητας της ελληνικής οικονομίας μέσω της στήριξης της βιομηχανίας. Προανήγγειλε δε διάφορες δραστηριότητες προς αυτή την κατεύθυνση, επισημαίνοντας ότι θα υλοποιηθεί σχετικό πρόγραμμα, σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση. Κληθείς να αποκαλύψει το ύψος του επενδυτικού προγράμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα επόμενα χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα και το σύνολο της χώρας, ο κ.Λο Μπόσκο επισήμανε ότι δεν μπορεί να προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις, μέχρις ότου υπογραφεί η σύμβαση Υποχρεωτικής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) με το ελληνικό δημόσιο για τις άγονες γραμμές.

Ο Λο Μπόσκο επισήμανε, τέλος, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συζητά με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Aχ. Καραμανλή, για το ενδεχόμενο χρήσης ιστορικών τρένων (πχ, της πρώην βασιλικής αμαξοστοιχίας), καθώς και «τρένων της γεύσης», που θα προσφέρουν οινογαστρονομικές εμπειρίες, για τουριστικούς σκοπούς.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ / ΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
- Advertisment -

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Champions League: Η Ατλέτικο στους «16», 3-1 την Πόρτο

Η τεράστια πρόκριση της Ατλέτικο Μαδρίτης στους «16», το 6Χ6 των Λίβερπουλ και Άγιαξ και η πρωτιά της Ρεάλ στο 4ο γκρουπ,...

«Ο ρωσικός στρατός δεν απειλεί κανέναν», διαβεβαιώνει το Κρεμλίνο

Ο ρωσικός στρατός δεν αποτελεί απειλή για την Ουκρανία, παρά την παρουσία του στα σύνορα, διαβεβαίωσε απόψε το Κρεμλίνο, μετά τη δίωρη...

Mεταβιβάσεις ακινήτων – Χωρίς ΦΠΑ έως και το 2024

Παράταση 15 ημερών για μεταβιβάσεις ακινήτων με τις σημερινές αντικειμενικές αξίες ετοιμάζεται να δώσει το υπουργείο Οικονομικών το οποίο παράλληλα σχεδιάζει...

Πόθεν έσχες: Παράταση έως 31 Ιανουαρίου για την υποβολή των δηλώσεων

Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων (Πόθεν Έσχες) προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο «Μεταρρυθμίσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της...