Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας απαραίτητα τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Παρόλο που στη χώρα μας δε μπορούμε να πούμε ότι οι δρόμοι και οι υποδομές για τους οδηγούς είναι στην καλύτερη κατάσταση, εμείς πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και ‘υποψιασμένοι’ για κάθε ενδεχόμενο.
Άρθρο από Partshouse.gr
Θα πρέπει να θυμόμαστε βέβαια ότι όσο καλά και αν προσπαθούμε να οδηγήσουμε, πάντα θα υπάρχουν οδηγοί οι οποίοι είναι απρόσεκτοι και πιθανώς εκθέσουν και εμάς σε κίνδυνο. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα συνηθέστερα λάθη που κάνουν ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι καθώς οδηγούμε.
Αρχικά όλοι γνωρίζουμε το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε την προσοχή μας και το βλέμμα μας στο δρόμο καθώς οδηγούμε. Παρόλα αυτά, καθώς το βλέμμα μας καθορίζει και την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθούμε, πρέπει όταν εντοπίζουμε εμπόδια κατά τη διάρκεια της οδήγησης, να τα αποφεύγουμε. Αυτό θα γίνει όχι κοιτώντας τα, αλλά αναζητώντας με το βλέμμα την επόμενη οδό διαφυγής και όχι εστιάζοντας σε αυτά.
Μία πολύ σημαντική κίνηση που κάνουμε είναι ότι καθώς παίρνουμε μία στροφή με το αυτοκίνητο, διατηρούμε μία σταθερή δύναμη στο πεντάλ του γκαζιού. Δεν υπάρχει επομένως λόγος να πιέσουμε και το πεντάλ του συμπλέκτη. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την απότομη επαναφορά της ροπής του κινητήρα μόλις αφήσουμε το συμπλέκτη, και σε μία ακραία περίπτωση, μπορεί τα ελαστικά να μπλοκάρουν. Άρα το καλύτερο είναι να επιλέξουμε τη σωστή ταχύτητα πριν πάρουμε μία στροφή.
Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να αφήνουμε απότομα το πεντάλ του γκαζιού όταν τρέχουμε με το αυτοκίνητο, ακόμα και αν είμαστε σε μία ατελείωτη ευθεία. Ενώ τρέχουμε και έχουμε φτάσει στο όριο μίας στροφής, εάν σηκώσουμε απότομα το πόδι από το γκάζι, ο κινητήρας θα περάσει από τη λειτουργία έλξης σε αυτή της ώθησης και το φορτίο των τροχών θα μετακινηθεί από πίσω μπροστά. Ανάλογα πάντα με το κάθε αυτοκίνητο, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μεταφερθεί το βάρος με λιγότερο ή περισσότερο έντονο τρόπο και στη χειρότερη περίπτωση να χαθεί ο έλεγχος από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Εάν βρεθείτε σε μία περίπτωση ανάγκης θα πρέπει να μη διστάσετε και να πατήσετετο φρένο με δύναμη, καθώς κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ επικίνδυνο. Εάν αντιδράσετε με τον τρόπο αυτό σίγουρα θα σας βοηθήσει σε μία κατάσταση ανάγκης. Μην ξεχάσετε να αφήσετε το φρένο μόλις ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, προκειμένου να αποκτήσει και πάλι τη σωστή θερμοκρασία του.
Επίσης σε σχέση με το φρένο, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι στις κατηφόρες, καλό είναι να μην το πατάτε συνεχόμενα καθώς κινδυνεύουν να καούν τα λαμπάκια των φρένων στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Παράλληλα, θα υπερθερμανθούν οι δίσκοι και η απόσταση ακινητοποίησης τελικά θα μικρύνει κατά πολύ. Η καλύτερη λύση είναι να ‘κατεβάσετε’ την ταχύτητα στον κινητήρα ώστε να φρενάρετε με αυτόν.