-3.3 C
Thessaloniki
Τρίτη, 25 Ιανουαρίου, 2022
Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Domenico Gnoli από Fondazione Prada

Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Domenico Gnoli από Fondazione Prada

Σε δύο ορόφους του Podium του Fondazione Prada στο Μιλάνο εκτείνεται η μεγάλη αναδρομική έκθεση για τον ζωγράφο και σχεδιαστή σκηνικών Domenico Gnoli (Ρώμη, 1933 – Νέα Υόρκη, 1970), γνωστόν για τους πίνακές του που βρίσκονται στο σταυροδρόμι μινιμαλισμού, υπερρεαλισμού και ποπ αρτ.

Σχεδιασμένη από το στούντιο 2Χ4, η «Domenico Gnoli» φέρνει μαζί περισσότερα από 100 έργα του καλλιτέχνη που δημιούργησε μεταξύ 1949 και 1969 και τα οποία πλαισιώνονται από ισάριθμα σχέδια. Τα μεγάλης κλίμακας έργα του εστιάζουν σε λεπτομέρειες ανθρώπινων σωμάτων ή αντικειμένων: μπούστο, μπούκλα, παπούτσια, πολυθρόνα, συρτάρια, γραβάτες, κουμπιά.

Η ακρίβεια του χρωστήρα του Gnoli χαρακτηρίζεται επίσης και από επιμελές φωτογραφικό καδράρισμα. Είναι μια προσέγγιση που «βάζει όλα τα πράγματα, φυσικά ή τεχνητά, στο ίδιο επίπεδο, εκφράζοντας μια επιθυμία για ισότητα και ισονομία, την εκδίκηση των ασήμαντων και αποκλεισμένων από την κλίμακα αξιών στοιχείων: το ευτελές, το δευτερεύουσας σημασίας, το βοηθητικό, αυτό που μπορεί να αγνοηθεί» υπογραμμίζει ο Germano Celant, ο οποίος συνέλαβε την ιδέα της έκθεσης ( https://www.instagram.com/p/CViX81roSJd/ ).

Αρχικά, ο Gnoli ακολουθούσε δύο μονοπάτια καλλιτεχνικής έκφρασης: σχεδιαστής σκηνικών και κοστουμιών στο θέατρο και ζωγράφος. Τα σκηνικά του για την παράσταση του 1955 στο Old Vic του Λονδίνου τού «Όπως σας αρέσει» του Σαίξπηρ είχαν μεγάλη επιτυχία και του άνοιξαν τις πόρτες της Αμερικής. Από το 1959 ζούσε μεταξύ Ρώμης, Νέας Υόρκης – όπου εξέθετε σε πολλές γκαλερί και εργαζόταν ως εικονογράφος σε πολλά περιοδικά –, Παρισιού και Λονδίνου πριν εγκατασταθεί το 1963 στη Μαγιόρκα.

Το 1964, χρονιά στην οποία ο Robert Rauschenberg κατέκτησε διεθνή αναγνώριση με το να βραβευθεί με τον Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας, ήταν σημείο καμπής για τον Gnoli. Σε επιστολή του, την επόμενη χρονιά, μιλά για αυτό το σημείο καμπής: «Πάντα δούλευα (ως ζωγράφος) όπως και δουλεύω σήμερα, αλλά δεν προσέλκυε την προσοχή επειδή είναι η χρονική στιγμή της αφηρημένης ζωγραφικής. Μόνον τώρα, χάρη στην ποπ αρτ, έγινε κατανοητή η ζωγραφική μου… Πάντα χρησιμοποιώ απλά, δεδομένα στοιχεία, δεν θέλω ούτε να προσθέτω ούτε να αφαιρώ κάτι. Δεν θέλησα ούτε και να παραμορφώσω ποτέ· απομονώνω και αναπαριστώ. Τα θέματά μου προέρχονται από τον κόσμο γύρω μου, οικείες καταστάσεις, καθημερινότητα· γιατί ποτέ δεν στοχάζομαι ενεργητικά εναντίον του αντικειμένου, βιώνω τη μαγεία της παρουσίας του».

Η έκθεση «Domenico Gnoli» ολοκληρώνεται στις 27 Φεβρουαρίου 2022.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
- Advertisment -

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πολλές φορές πλησιάζουμε τον Θεό…

Πολλές φορές εμείς πλησιάζουμε τον Θεό από ανάγκη ν’ ακουμπήσουμε, επειδή δεν μας αναπαύουν όλα γύρω μας και νιώθουμε ερημιά.

Επίδομα θέρμανσης: Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την περίοδο 2021 – 2022

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης για την περίοδο 2021-2022 μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2022...

Μπομπ Ντίλαν: Πούλησε όλη τη δισκογραφία του στην εταιρεία Sony

Τα δικαιώματα του συνόλου των ηχογραφήσεων του Αμερικανού τραγουδιστή Μπομπ Ντίλαν ανήκουν πλέον στη εταιρεία Sony Music Entertainment, όπως έκανε γνωστό η...

Κακοκαιρία Ελπίδα: 710 κλήσεις δέχθηκε η Πυροσβεστική

Επτακόσιες δέκα κλήσεις δέχθηκε από τιε 6 το πρωί έως τις 10 το βράδυ το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος για μεταφορές...