31 C
Thessaloniki
Παρασκευή, 14 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΥΓΕΙΑΓιατί ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσετε να τρέχετε

Γιατί ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσετε να τρέχετε

“Καθυστερημένοι” δρομείς; Φαίνεται ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα! Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Physiology επιβεβαιώνει αυτό το γεγονός, αναδεικνύοντας τη δύναμη όσων αποφασίζουν να φορέσουν τα παπούτσια του τρεξίματος σε ηλικία 50 ετών και άνω.

Η έναρξη του τρεξίματος αργότερα στη ζωή μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας των αρθρώσεων και τραυματισμούς, αλλά η μελέτη αυτή δείχνει ότι η έναρξη του τρεξίματος σε μεγαλύτερη ηλικία όχι μόνο βελτιώνει τη συνολική υγεία, αλλά μπορεί επίσης να καλύψει το χάσμα με τους πιο έμπειρους δρομείς όσον αφορά τη σύνθεση του σώματος και τη μυϊκή μάζα. Η μελέτη αποκάλυψε ότι.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Οι ερευνητές μελέτησαν 150 έμπειρους αθλητές αντοχής με μέση ηλικία 68 ετών, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες:

Εκείνους που είχαν ξεκινήσει σε νεαρή ηλικία και ασκούνταν για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους.
Οσους ξεκίνησαν το τρέξιμο σε ηλικία περίπου 50 ετών.
Οι επιστήμονες εξέτασαν επίσης μια μικρή ομάδα 59 ατόμων (μέσος όρος ηλικίας 73 ετών) που δεν είχαν γυμναστεί ποτέ στη ζωή τους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, η σύνθεση του σώματος (η οποία αναφέρεται στο είδος της μάζας που συνθέτει το σώμα και μπορεί να χωριστεί σε δύο κύριες κατηγορίες: λίπος και άλιπη μάζα σώματος και μυϊκή μάζα ποδιών) ήταν παρόμοια για όσους άρχισαν να τρέχουν σε ηλικία 18 ετών και για όσους άρχισαν να τρέχουν στη μέση ηλικία. Το ίδιο ίσχυε και για τις αθλητικές επιδόσεις.

Ταυτόχρονα, και οι δύο ομάδες δρομέων είχαν εξίσου χαμηλό σωματικό λίπος και υψηλή άλιπη μάζα σώματος στα πόδια σε σύγκριση με τους μη αθλητές.

Μένουμε πάντα παιδιά

Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση ότι η άσκηση επιδεινώνει τα προβλήματα των αρθρώσεων, πολυετείς έρευνες έχουν επιβεβαιώσει ότι η τακτική άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των αρθρώσεων και στην πρόληψη καταστάσεων όπως η οστεοαρθρίτιδα.

Το τρέξιμο, ειδικότερα, έχει αποδειχθεί ότι δρα ως ισχυρός καταλύτης για την υγεία των οστών, διεγείροντας τα κύτταρα που “χτίζουν” τα οστά και διατηρώντας την ακεραιότητα της επιφάνειας των αρθρώσεων, γράφει το Canadian Running. Αντίθετα, μελέτες έχουν δείξει ότι η καθιστική ζωή είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για τις αρθρώσεις.

Τα καλά πράγματα που έρχονται με την ηλικία

Οι δρομείς που ξεκινούν αργότερα στη ζωή τους φαίνεται να έχουν και άλλα πλεονεκτήματα. Η γνώση που συσσωρεύεται με την ηλικία οδηγεί σε καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη υπομονή κατά τη διάρκεια των αγώνων, οδηγώντας σε πιο αποτελεσματικό ρυθμό και βελτιωμένη απόδοση.

Έτσι, ανεξάρτητα από την ηλικία, ποτέ δεν είναι πολύ αργά ή πολύ νωρίς για να ξεκινήσετε. Να θυμάστε πάντα να συμβουλεύεστε το γιατρό σας, να ξεκινάτε αργά και να τρέχετε με συνέπεια. Το τρέξιμο πρέπει να συνδυάζεται με άλλη προπόνηση, όπως η προπόνηση δύναμης, και να αυξάνεται σταδιακά σε ένταση και διάρκεια, φυσικά με ισορροπημένη διατροφή και καλό ύπνο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
- Advertisment -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ