35.8 C
Thessaloniki
Κυριακή, 21 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΥΓΕΙΑ17 τροφές που μειώνουν την πίεσή σου

17 τροφές που μειώνουν την πίεσή σου

Η υψηλή αρτηριακή πίεση αλλιώς υπέρταση είναι ο νούμερο ένα παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Σήμερα, πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως έχουν υπέρταση.

Η αρτηριακή πίεση είναι η δύναμη που ασκεί το αίμα στα τοιχώματα των αρτηριών σας κάθε φορά που η καρδιά σας χτυπά. Η υψηλή αρτηριακή πίεση δεν έχει συχνά συμπτώματα, γι’ αυτό ονομάζεται “σιωπηλός δολοφόνος”. Ωστόσο, εάν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως καρδιακές ασθένειες, εγκεφαλικό επεισόδιο, νεφρική νόσο και οφθαλμικές παθήσεις.

Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου;

Υπάρχουν επίσης διάφοροι παράγοντες κινδύνου για την υπέρταση, όπως:

  • Ηλικία: Η αρτηριακή πίεση τείνει να αυξάνεται με την ηλικία.
  • Οικογενειακό ιστορικό: Εάν οι γονείς ή τα αδέρφια σου έχουν υπέρταση, έχεις αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσεις την πάθηση.
  • Φύλο: Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν υπέρταση από τις γυναίκες, αλλά οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν την πάθηση μετά την εμμηνόπαυση.
  • Βάρος: Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης.
  • Διατροφή: Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υπέρτασης.
  • Έλλειψη σωματικής δραστηριότητας
  • Κατανάλωση αλκοόλ
  • Κάπνισμα: Το κάπνισμα βλάπτει τα αιμοφόρα αγγεία και αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης.
  • Διαβήτης
  • Χρόνιο στρες

Οι 17 τροφές που βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

1. Παντζάρια και ο χυμός του
2. Εσπεριδοειδή
3. Λιπαρά ψάρια
4. Φυλλώδη λαχανικά
5. Όσπρια
6. Μούρα
7. Ξηροί καρποί και σπόροι
8. Δημητριακά ολικής αλέσεως
9. Ελαιόλαδο
10. Καρότα
11. Αυγά
12. Ντομάτες
13. Μπρόκολο
14. Γιαούρτι
15. Τζίντζερ
16. Πατάτες
17. Ακτινίδια

Τι μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση;

Κάνοντας κάποιες αλλαγές στις καθημερινές σου συνήθειες και στη διατροφή, θα μειώσεις σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

  • Απόφευγε την καθιστική ζωή και προσπάθησε να εντάξεις την άσκηση στην καθημερινότητά σου.
  • Διατήρησε ένα υγιές βάρος: Εάν είσαι υπέρβαρη ή παχύσαρκη, η απώλεια έστω και λίγων κιλών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής σου πίεσης.
  • Εμπλούτισε τη διατροφή σου με τροφές πλούσιες σε κάλιο και μαγνήσιο, που βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και τη διατήρησή της σε φυσιολογικά επίπεδα.
ΠΗΓΗshape.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
- Advertisment -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ