11.2 C
Thessaloniki
Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΤι αλλάζει στο καλάθι του σούπερ μάρκετ: Συγκράτηση τιμών σε 50 προϊόντα,...

Τι αλλάζει στο καλάθι του σούπερ μάρκετ: Συγκράτηση τιμών σε 50 προϊόντα, αγωνία για αυξήσεις στα προϊόντα “εκτός λίστας”

Χαμηλά θα πρέπει να κρατούν οι καταναλωτές τον πήχη των προσδοκιών όσον αφορά στην εξέλιξη των τιμών για τα είδη διατροφής.

Τα νέα από την αγορά δεν είναι καθόλου ευχάριστα και η συμφωνία για τη συγκράτηση των τιμών σε 50 βασικά προϊόντα, δύσκολα θα κάνει μεγάλη διαφορά στον τελικό λογαριασμό.

Από τους εκπροσώπους των αλυσίδων supermarket γίνεται γνωστό ότι τον Νοέμβριο οι καταναλωτές θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες αυξήσεις. Τα αποθέματα που αγοράστηκαν με εντελώς διαφορετικές τιμές εξαντλούνται και πλέον οι τιμολογήσεις και στην λιανική θα γίνουν επί τη βάσει των νέων τιμολογίων χονδρικής που είναι και σημαντικά υψηλότερα.

Συμπέρασμα: Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα εξακολουθήσει να μας απασχολεί έντονα και τους επόμενους μήνες ενώ η εκτόνωση του φαινομένου –και υπό την προϋπόθεση ότι θα επικρατήσουν πιο ήρεμες συνθήκες στις διεθνείς αγορές- τοποθετείται πλέον χρονικά για τις αρχές του 2023.

Η άτυπη συμφωνία που επιτεύχθηκε χθες στο υπουργείο Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους των αλυσίδων supermarket θα λειτουργήσει ως εξής: Εντός των επόμενων ημερών, το υπουργείο θα γνωστοποιήσει έναν κατάλογο με 50 βασικά είδη τα οποία θεωρεί ότι επηρεάζουν περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Επί αυτού του καταλόγου, το κάθε supermarket θα γνωστοποιήσει ένα συγκεκριμένο κωδικό για το οποίο θα επιχειρήσεις να συγκρατήσει την τελική τιμή σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα. Δεν αποκλείεται η αύξηση. Δεν παγώνει η τιμή. Απλώς υπάρχει δέσμευση η αύξηση να είναι μικρότερη (σε ποσοστιαία βάση) συγκριτικά με τα υπόλοιπα αντίστοιχα προϊόντα.

Άρα, αν στο καλάθι μπει (που θα μπει) το γάλα, η αλυσίδα “Α” θα μπορεί να επιλέξει ένα προϊόν της τάδε εταιρείας (ή ακόμη και ένα προϊόν private label) και η αλυσίδα “Β” ένα αντίστοιχο προίόν άλλου παραγωγού βιομηχανίας κλπ. Το “καλάθι” του κάθε supermarket θα γνωστοποιείται, ενώ οι καταναλωτές θα μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη των τιμών σε πραγματικό χρόνο μέσω του e-katanalotis.gr.

Ωστόσο, πρακτικά, ο καταναλωτής που θα θέλει να επιλέξει τα “προστατευμένα” (από άποψη τιμών) προϊόντα, ουσιαστικά θα πρέπει να κάνει… γύρους στα supermarket, προκειμένου να βρίσκει τα προϊόντα της επιλογής του. Πολύ απλά διότι δεν θα είναι όλα τα γάλατα εντός της συμφωνίας, ούτε όλοι οι καφέδες κλπ.

Το μεγάλο ερώτημα είναι το τι θα γίνει με τους κωδικούς εκτός της λίστας. Εκεί, αναμένονται σημαντικές αυξήσεις το επόμενο χρονικό διάστημα ειδικά αν δεν υποχωρήσουν οι τιμές της ενέργειας. Οι μεγάλες επιχειρήσεις, δεν επιδοτούνται με το ίδιο ποσοστό για το ηλεκτρικό ρεύμα και το πρόσθετο κόστος μετακυλύεται στα τελικά προϊόντα αρχικά στη χονδρική και στη συνέχεια στη λιανική.

Οι εκπρόσωποι των supermarket περιμένουν ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα καταγραφεί μείωση στον όγκο πωλήσεων η οποία μπορεί να φτάσει και στο 8-10%. Η μείωση αυτή δεν θα εμφανιστεί στα έσοδα καθώς οι υψηλότερες τιμές θα υποκαταστήσουν τις απώλειες.

thetoc.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
- Advertisment -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ