28.7 C
Thessaloniki
Κυριακή, 14 Αυγούστου, 2022
Αρχική ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Θεσσαλονίκη: Χαρισματικοί μαθητές παρέδωσαν μαθήματα Γνωστικής Ψυχολογίας σε δημοσιογράφους

Θεσσαλονίκη: Χαρισματικοί μαθητές παρέδωσαν μαθήματα Γνωστικής Ψυχολογίας σε δημοσιογράφους

Όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν τα παιδιά, η ευφυΐα τους, τα ταλέντα, τα κίνητρά τους έχουν βάσεις ψυχολογικές, γενετικές, αιτιολογικές, περιβαλλοντικές. Οι γονείς τους πολλές φορές αναρωτιούνται αν διαθέτουν την ικανότητα να αναγνωρίσουν το ιδιαίτερο χάρισμά τους και να το διακρίνουν από την κλίση, κυρίως όμως να ερμηνεύσουν συμπεριφορές και συναισθηματικές τους εκφράσεις και εξάρσεις.

   Η Γνωστική Ψυχολογία, οι θεμελιώδεις της Αρχές, όπως διδάσκονται στα πανεπιστημιακά τμήματα στο δεύτερο έτος, είναι ένα από τα μαθήματα που παρακολουθούν φέτος οι συμμετέχοντες στο θερινό πρόγραμμα του Κέντρου για Χαρισματικά- Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια/ CTY Greece.

   Το πρωί της Τρίτης 5/7 για ένα τρίωρο μαθητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας, που μέσα από εξετάσεις αξιολόγησης εντάχθηκαν στο φετινό πρόγραμμα του CTY Greece για το ακαδημαϊκό τους ταλέντο, ανέλαβαν να ξεναγήσουν εκπροσώπους των ΜΜΕ στα μονοπάτια της ανθρώπινης σκέψης, τα οποία οι ίδιοι ανακάλυψαν στην τάξη.

   Τρία πειράματα στη σειρά έβαλαν τους δημοσιογράφους στη διαδικασία να ξανασκεφτούν τον τρόπο που παρατηρούν ό,τι συμβαίνει γύρω τους, τι είναι αυτό που θυμόνται όταν επισκέπτονται έναν χώρο, πώς λειτουργεί η μνήμη τους, ποια είναι η σημασία των γνωστικών σχημάτων, με ποια κριτήρια καταγράφουν και ανασύρουν πληροφορίες και πώς μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους, μέσα από τα γνωστικά σχήματα και τη Γνωστική Ψυχολογία.

   Στο πρώτο πείραμα, μέσα στη Βιβλιοθήκη «Ελευθεριάδης» παρακολούθησαν μια ενημέρωση για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Γνωστικής Διδασκαλίας, χωρίς να είναι υποψιασμένοι ότι στη συνέχεια θα καλούνταν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που καμία σχέση δεν είχαν το περιεχόμενο της παρουσίασης, αλλά με την παρατηρητικότητα τους, τη χωρική τους αντίληψη και τα ιδιαίτερα αντικείμενα μέσα στον χώρο που είχαν εγγράψει στη μνήμη τους.

   Στο δεύτερο πείραμα, σε μία παραλλαγή του δημοφιλούς επιτραπέζιου παιχνιδιού των σκιτσογραφιών, οι δημοσιογράφοι κλήθηκαν να αποτυπώσουν σε χαρτί και να αναγνώσουν στερεότυπα, όπως τα βλέπουν οι ίδιοι και όπως τα είχε αντιληφθεί ο διπλανός τους.

   Στο τρίτο πείραμα οι μαθητές εξήγησαν στους δημοσιογράφους πώς η θεωρία της γνωστικής ψυχολογίας συνδέεται με την γνωστική θεραπεία. Πώς δηλαδή ένα δυσάρεστο γεγονός αναλύεται σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα που γεννά και τις πράξεις στις οποίες οδηγεί, καταλήγοντας σε έναν αναστοχασμό για το πώς μπορεί να προσεγγιστεί εναλλακτικά και να αρθούν οι αρνητικές ψυχολογικές του προεκτάσεις.

   «Τα γνωστικά σχήματα, η γνωστική ψυχολογία έχει να κάνει με τη μνήμη, την προσοχή, τις ικανότητες που έχουμε και πώς ο εγκέφαλος μπορεί να εκπαιδευτεί για να ενισχυθούν κάποιες ικανότητές μας. Τα γνωστικά σχήματα είναι οι νοερές αναπαραστάσεις του κόσμου γύρω μας, νοερές αναπαραστάσεις των γνώσεών μας, της πληροφορία μας, του εαυτού μας, ακόμη κι αναπαραστάσεις άλλων ανθρώπων ή ομάδων ανθρώπων γύρω μας. Είναι αυτά που μας βοηθάνε στην αποκωδικοποίηση των πληροφοριών, αλλά και στο πώς να ανακαλούμε κάποιες πληροφορίες, οι οποίες μας βοηθάνε ή διαπιστώνουμε ότι μας δημιουργούν κάποιους περιορισμούς στο πώς θυμόμαστε πράγματα, ή στο τι παρατηρούμε», εξήγησε η Ψυχολόγος Παιδιών και Εφήβων Αναστασία Πανίδου, η οποία εργάζεται με τα παιδιά στο μάθημα.

   Το μάθημα «Θεμελιώδεις Αρχές Ψυχολογίας» του CTY Greece ξεκίνησε το 2018.  Οι μαθητές και μαθήτριες έρχονται σε επαφή με την επιστήμη της Ψυχολογίας και εξοικειώνονται με σημαντικά ευρήματα από τη νευροβιολογία, την αντίληψη, τη μάθηση, την ανάπτυξη του παιδιού, τη μνήμη, την προσωπικότητα, τις ψυχολογικές διαταραχές και τις θεραπείες τους, καθώς και την κοινωνική ψυχολογία.

   «Το πρόγραμμα CTY Greece»

   Τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του CTY Greece, προτίμησαν να αφήσουν διακοπές και ξέγνοιαστες στιγμές με τις παρέες τους, επιλέγοντας κάτι που, όπως διαβεβαίωσαν, τους δίνει κίνητρο για τα μελλοντικά του σχέδια στη ζωή, τους τρέφει την περιέργεια, αλλά και έγινε ο χώρος όπου δημιούργησαν νέες φιλίες.

   Και αυτή τη χρονιά όλα τα παιδιά, που επελέγησαν κατόπιν εξετάσεων, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν συναρπαστικά γνωστικά αντικείμενα και επιστημονικά πεδία των Θετικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, καθώς και συνδυασμό τους. 

   Για τους μαθητές Α΄ Γυμνασίου – Α΄ Λυκείου τα διά ζώσης θερινά προγράμματα περιλαμβάνουν: Αρχές Σχεδίασης  για Μηχανικούς, Πιθανότητες & Θεωρία Παιγνίων, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, CSI@CTY, Κρυπτολογία, Θεμελιώδεις Αρχές Ψυχολογίας, Ποίηση, Πεζογραφία & Γλώσσα: Μια Συγγραφική Ματιά. Το online σύγχρονο πρόγραμμα περιλαμβάνει: Μετράμε χωρίς να Μετράμε, Η Ψυχολογία των Ανθρώπινων Σχέσεων.

   Για τους μαθητές Δημοτικού Γ’ – ΣΤ΄Δημοτικού, τα διά ζώσης θερινά προγράμματα περιλαμβάνουν: Επιστήμη & Μηχανική, Robots in Action!, Η Μαγεία της Μαθηματικής Σκέψης, Θέλεις να Γίνεις Επιστήμονας, Αριθμοί: Από το Μηδέν ως το Άπειρο. Το online σύγχρονο πρόγραμμα περιλαμβάνει το μάθημα: Ακαδημία Υπερηρώων.

   Φέτος συνολικά 293 μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου από την Ελλάδα και την Κύπρο παρακολουθούν τα θερινά προγράμματα του CTY Greece.

   Διακόσιοι εβδομήντα μαθητές παρακολούθησαν τα διά ζώσης προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων στη Θεσσαλονίκη (Κολλέγιο Ανατόλια) και στην Αθήνα (OTEAcademy).

   Το 40% των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα με διαμονή στη Θεσσαλονίκη ήταν παιδιά που ήρθαν από την περιφέρεια, τα νησιά της Ελλάδας και την Κύπρο. Είκοσι τρεις μαθητές παρακολούθησαν το Διαδικτυακό Θερινό Πρόγραμμα (CTY Greece Online Program), διαδικτυακά μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας με συμμετοχή σε ομαδικές και εξατομικευμένες δραστηριότητες που βασίζονται στην ενεργό και βιωματική μάθηση, στα εικονικά εργαστήρια, στη μελέτη αλλά και στη διασκέδαση. Πάνω από το 53% των συμμετεχόντων έλαβαν υποτροφία

    Από την έναρξη του προγράμματος το 2013 μέχρι σήμερα σχεδόν 7.000 παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου, και Λυκείου έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα και προγράμματα του CTY Greece. Το CTY Greece/Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια/ Center for Talented Youth (CTY) Greece ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Το Κέντρο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου και είναι μέλος του Ευρωπαϊκού επιστημονικού οργανισμού European Council of High Ability (ECHA). Σύμβουλος προγράμματος είναι το Center for Talented Youth του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
- Advertisment -

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μία εβδομάδα μέσα από φωτογραφίες

Μία εικόνα μπορεί να αποτυπώσει καλύτερα από τις λέξεις ένα γεγονός. Πολλές εικόνες, μπορούν να δώσουν ιδιαίτερο νόημα στα γεγονότα και να...

Η Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας – Στους φεγγίτες του έρωτα και του πάθους

Το να στέκεται κανείς στις ράγες του χρόνου και να μετρά τις αφετηρίες, τους σταθμούς και τις ενδιάμεσες στάσεις, χωρίς πάθος, χωρίς...

Η Τζόρτζια Μελόνι των Αδελφών της Ιταλίας αποφάσισε να διατηρήσει την νεοφασιστική φλόγα στο σύμβολο του κόμματος

Παρά την σειρά εκκλήσεων να αλλάξει γνώμη και να βγάλει την νεοφασιστική φλόγα από το σύμβολο του κόμματός της, η Τζόρτζια Μελόνι,...

Πυρκαγιά στα Οινόφυτα – Δεν απειλούνται σπίτια

Πυρκαγιά βρίσκεται σε εξέλιξη σε περιοχή σε χαμηλή βλάστηση στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, η φωτιά...