14.5 C
Thessaloniki
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΠαναγιώτης Κατσώλης: Η τηλεόραση πάει πίσω ολοταχώς...

Παναγιώτης Κατσώλης: Η τηλεόραση πάει πίσω ολοταχώς…

Της Έλσας Αγοραστού

"Ψέμα στο Ψέμα". Μια εξαιρετική παράσταση με υπέροχη ομάδα ηθοποιών. Μιλήστε μας λίγο για το έργο

Παραμονή Χριστουγέννων. Λίγο πριν από τη λήξη της βάρδιας τους, δυο αστυνομικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα μακάβριο καθήκον. Πρέπει να επισκεφτούν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι για να τους ανακοινώσουν τον θάνατο της κόρης τους σε ατύχημα. Το ζήτημα απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και γερά στομάχια που οι δύο φίλοι δεν διαθέτουν. Το αποτέλεσμα είναι ότι, προσπαθώντας να αποφύγουν το μοιραίο, πέφτουν από το ένα ψέμα στο άλλο. Στον κυκεώνα των παρεξηγησέων και των ψεμάτων παρασύρονται μαζί με αυτούς ένας ιερέας, οι γείτονες του ζεύγους κι ένα … τσιουαουα.

Πως βιώνετε το ρόλο σας ως ιερέας;

Οι πρόβες για την παράσταση αυτή ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2017. Σήμερα λοιπόν, Μάιο του 2019, μετά από σχεδόν 350 παραστάσεις μπορώ να πω ότι ο Πάτερ Σάντυ είναι κομμάτι μου κι εγώ δικό του.

Το έργο του Άντονι Νιλσον επιδεικνύει με δεξιοτεχνία το ανθρώπινο πρόσωπο της αστυνομίας. Πιστεύετε πως το επάγγελμα του αστυνομικού είναι κάπως παρεξηγημένο;

Θεωρώ θα αδικούσαμε τον εξαιρετικό αυτό συγγραφέα αν καταλήγαμε στο συμπέρασμα πως μέσω του έργου αυτού επιδεικνύει μόνο το ανθρώπινο πρόσωπο της αστυνομίας. Σαφώς κάνει και αυτό, αλλά κάνει και πολλά περισσότερα. Όπως π.χ να επιδεικνύει τις γκάφες της αστυνομίας, την λειψή εκπαίδευσης των αστυνομικών, την απώλεια κοινής λογικής, αδυναμία σκέψης έξω απ’ το κουτί κ.α.

Βεβαίως όπως είπατε παρουσιάζει και το ανθρώπινο πρόσωπο της αστυνομίας, των ανθρώπων που περιμένουν να τελειώσει η βάρδια τους να πάνε σπίτι τους να απολαύσουν το μπράντι τους μπροστά στο τζάκι και την γαλοπούλα στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι, των ανθρώπων που σπάει η καρδιά τους στη σκέψη ότι εχουν καθήκον να ανακοινώσουν σε ένα ηλικιωμένο ζευγάρι ένα τόσο δυσάρεστο νέο μια τέτοια μέρα, των ανθρώπων με προσωπικά προβλήματα όπως έναν κακό γάμο ή μια προβληματική σχέση με τους γονείς κ.α
Πρέπει να συνυπολογίσουμε πως κάτω απο τον κωμικό παρονομαστή του έργου ο Άντονι Νίλσον βαζει στο μικροσκόπιο και μας δείχνει ωμά την «κουζίνα» της αστυνομίας, της εκκλησίας, της ενδοοικογενειακής βίας (σωματικής, λεκτικής, σεξουαλικής), των φαινομενικά πετυχημένων γάμων και φυσικά θίγει τα ψέμματα πάσης φύσεως και τους κινδύνους που παραμονεύουν αν μπεις στον χορό τους. Αν μπεις στο χορό του ψέμματος δύσκολα στάματας να χορεύεις.

Πως σχολιάζετε το θεατρόφιλο κοινό της Θεσ/νίκης;

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που από μικρό παιδί αγαπούσα. Δεν ξέρω γιατί αλλά πάντα ένιωθα ότι έχω ένα δέσιμο με την πόλη αυτή που δύσκολα μπορώ να εξηγήσω. Μοιραία έχω και αδυναμία στους Θεσσαλονικείς και τους Βορειοελλαδίτες γενικότερα. Επομένως η άποψη μου για το κοινό της Θεσσαλονίκης δεν είναι και η πλέον αντικειμενική. Είναι καταπληκτικό! 

 Η μέχρι τώρα σταδιοδρομία σας στον χώρο της υποκτιτικής περιλαμβάνει πληθώρα εμφανίσεων στο θέατρο και ελάχιστες στην τηλεόραση. Πρόκειται για επιλογή ή συγκυρία;

Κι ακόμα λιγότερες στον κινηματογράφο, θα προσθέσω. Είναι καθαρά θέμα συγκυρίας. Με ενδιαφέρουν εξίσου το θέατρο, η τηλεόραση και ο κινηματογράφος. Κακά τα ψέμματα, είτε στο σανίδι, είτε στο γυαλί, είτε στο πανί αυτό που έχει σημασία είναι η διαδικασία και το αποτέλεσμα. Δηλαδή να ανακαλύπτουν κάτι οι δημιουργοί στην διαδικασία και να το αποκαλύπτουν στο κοινό είτε κάθεται στην πλατεία του θεάτρου, είτε στον καναπε του σαλονιού του, είστε στη σκοτεινή αίθουσα. 


 

Ποια είναι η άποψή σας για το τηλεοπτικό τοπίο;

Θεωρώ η τηλεόραση πάει πίσω ολοταχώς. Υπάρχει πολύ σκουπίδι και το χειρότερο είναι ότι το συνηθίσαμε. Θα εστιάσω όμως το σχόλιο μου στο κομμάτι της μυθοπλασίας που με αφορά και πιο άμεσα. Αφέθηκε να περάσει ανεκμετάλλευτη η ευκαιρία που έδωσε η κρίση. Προ κρίσης υπήρχαν άπειρες σειρές με την πλειοψηφία αυτών να είναι κάτω του μετρίου. Πολλες γρήγορες και πρόχειρες δηλαδή. Για κάποια χρόνια, εν μέσω κρίσης πάγωσαν τα πράγματα και υπήρχαν ελάχιστες. Εδώ και κανα-δυο χρόνια, ανίκανοι να διδαχθούμε από το παρελθόν, επιστρέψαμε εκεί που το αφήσαμε και χειρότερα. Πάρα πολλές σειρές, πολύ γρήγορες και ακόμα πιο πρόχειρες. Όταν έχει πλέον ο μέσος θεατής την δυνατότητα να παρακολουθήσει υψηλού επιπέδου σειρές διαδικτυακά γιατί να επιλέξει την ελληνική τηλεόραση; Ενδεικτικά αναφέρω: Η.Π.Α (game of thrones), Ισπανία (la casa de papel) , Γερμανία ( Dark), Ελλάδα (…?…).


Επανερχόμενη στην παράσταση " Ψέμα στο ψέμα", εσείς τι θα προτιμούσατε: Μια άσχημη αλήθεια ή ένα όμορφο ψέμα;

Μια άσχημη αλήθεια, ξεκάθαρα!

Info

ΨΕΜΑ ΣΤΟ ΨΕΜΑ
του Άντονυ Νίλσον

Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης


Το έργο

Δύο αστυνομικοί έχουν ένα τελευταίο καθήκον πριν επιστρέψουν στα σπίτια τους για τις διακοπές των Χριστουγέννων. Μόνο που αυτό που πρέπει να κάνουν, δεν ταιριάζει καθόλου με το γλυκό και χαρούμενο πνεύμα των ημερών. Πρέπει να ανακοινώσουν σε ένα ηλικιωμένο ζευγάρι τον θάνατο της κόρης τους σε ένα ατύχημα. Το όλο ζήτημα απαιτεί ειδικό χειρισμό, γι αυτό και τα «καμάρια» της αγγλικής αστυνομίας, εξαιτίας της καλοσύνης τους και μην αντέχοντας να γίνουν αγγελιαφόροι άσχημων νέων, αποφασίζουν να τους κρύψουν το γεγονός. Ξεκινούν λοιπόν, να λένε το ένα ψέμα μετά το άλλο και τα πράγματα αρχίζουν να μπερδεύονται, προκαλώντας μια σειρά από παρεξηγήσεις, παρασύροντας έναν ιερέα, τους γείτονες κι’ ένα…τσιουάουα!
Το κύριο στοιχείο του έργου είναι οι απανωτές παρεξηγήσεις που συμβαίνουν, ενώ παράλληλα συνδυάζει αριστοτεχνικά και μοναδικά την τρυφερότητα με το χαμόγελο και τη συγκίνηση με το γέλιο μέχρι δακρύων. Εσείς τι θα προτιμούσατε; Μια δυσάρεστη αλήθεια ή ένα ωραίο ψέμα;

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Θοδωρής Πετρόπουλος
Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κίνηση-Χορογραφία: Ελπίδα Νίνου
Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος
Βοηθός σκηνοθέτη: Χάρης Χιώτης

Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Κάρολος Παυλάκης


Παίζουν

Πέτρος Φιλιππίδης, Παύλος Χαϊκάλης, Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, Μελίνα Βαμβακά, Παναγιώτης Κατσώλης, Ελευθερία Μπενοβία,
Ευγενία Παναγοπούλου, Χριστίνα Σπανιώτη

Πρόγραμμα παραστάσεων:

Κυριακή 28/4 με Τρίτη 30/4:  21:00
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή : 21:00
Εκτός Τετάρτης 1/5
Κάθε Σάββατο: 19:00 & 21:30
Μέχρι 19/5


ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
105′ χωρίς διάλειμμα

ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ:
Τρίτη – Κυριακή: 10:30 – 13:30, 17:30-21:00

Τιμές εισιτηρίων

– Τετάρτη & Πέμπτη: VIP €27 , A ZΩΝΗ €25, Β ΖΩΝΗ €20, ΘΕΩΡΕΙΑ & ΕΞΩΣΤΗΣ €15 (φοιτητικό, νεανικό έως 26 ετών, άνω των 65 ετών ,ανέργων)
– Παρασκευή, Σάββατο 19:00  & Κυριακή: VIP €27 , A ZΩΝΗ €25, Β ΖΩΝΗ €20, ΘΕΩΡΕΙΑ & ΕΞΩΣΤΗΣ €15 (φοιτητικό)
– Σάββατο 21:30 :VIP €27 , A ZΩΝΗ €25, Β ΖΩΝΗ €20, ΘΕΩΡΕΙΑ & ΕΞΩΣΤΗΣ €15

ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΚΑΡΤΑΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ,ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΠΑΣΟΥ Ή ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
- Advertisment -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ