Θέλει να είναι αστείο, να γίνεται «κλόουν» όποτε το επιτρέπουν οι περιστάσεις και να προκαλεί σε όλους γέλιο. Και όμως, το μέλλον του παιδιού σας ίσως να μην είναι καριέρα stand-up κωμικού αλλά μια θέση καθηγητή στο Χάρβαρντ.
Αναρωτιέστε αν πρέπει να ανησυχείτε που το παιδί σας είναι ο «κλόουν» της τάξης; Αν η τάση του να παριστάνει τον γελωτοποιό σημαίνει κάτι αρνητικό για την ευφυία του; Οι επιστήμονες έχουν την απάντηση και, όπως αποκαλύπτει η μελέτη τους που δημοσιεύεται στο HUMOR, είναι παραπάνω από καθησυχαστική.
Για την ακρίβεια, έρευνα που πραγματοποίησε ομάδα από το Πανεπιστήμιο Anadolu της Τουρκίας σε 112 αγόρια και 105 κορίτσια ηλικίας 10 έως 12 ετών, έδειξε ότι τα πιο αστεία παιδιά ήταν εντέλει τα πιο έξυπνα. Το χιούμορ, δήλωσε ο καθηγητής και επικεφαλής της μελέτης Ugur Sak, θα πρέπει να εκλαμβάνεται από γονείς και δασκάλους ως ένας δείκτης ευφυΐας.
Η σχέση νοημοσύνης και αίσθησης του χιούμορ διερευνήθηκε μέσα από την ικανότητα των παιδιών να προσθέσουν «εξυπνα» λεκτικά στα γνωστά «συννεφάκια» σκέψεων ή διαλόγων των χαρακτήρων σε δέκα σενάρια κόμικς, εντελώς κενά ή εν μέρει συμπληρωμένα. Μια επταμελής επιτροπή αποτελούμενη από δύο ακαδημαϊκούς με εδειδίκευση στo χιούμορ και πέντε κομίστες (δημιουργοί κόμικς), βαθμολόγησε έπειτα τις προσπάθειες με έναν έως πέντε βαθμούς για τη συνάφεια των διαλόγων με την εικόνα και, με αντίστοιχο σύστημα, το πόσο αστεία ήταν. Συνολικά, κάθε παιδί μπορούσε να συγκεντρώσει έως 100 βαθμούς.
Πριν τη διαδικασία, τα παιδιά υποβήθηκαν σε τεστ IQ σύμφωνα με την τουρκική Κλίµακα Νοημοσύνης Anadolu-Sak, για την οποία η μέση ευφυΐα για τα παιδιά κυμαίνεται μεταξύ 85 έως 115. Από το σύνολο 217 παιδιών, 8% πέτυχαν σκορ κάτω από τον δείκτη μέσης ευφυίας και 15% τον ξεπέρασαν ενώ 17% των παιδιών ταξινομήθηκαν ως «εξαιρετικά ευφυή».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα παιδιά εξαιρετικής ευφυΐας συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο 92 βαθμούς ένατι των 54 για τα παιδιά χαμηλότερης νοημοσύνης, ενώ ο μέσος όρος ήταν οι 78 βαθμοί.
Η ενδιαφέρουσα μελέτη που διαπίστωσε ότι τα δημιουργικά και αστεία «μυαλά» είναι και τα πιο έξυπνα, δεν διέφυγε αρκετούς περιορισμούς, τους οποίους παρουσίασε ο επικεφαλή ερευνητής. Ειδικότερα, σημείωσε ότι τα κόμικς αποτελούν μία μόνο μορφή χιούμορ η οποία μάλιστα δεν αναπτύσσεται μέσα σε ορισμένο κοινωνικό πλαίσιο. Έπειτα, τα σενάρια κόμικς του διάσημου Τούρκου κομίστα Selçuk Erdem που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη είχαν δημοσιευτεί παλιότερα, επομένως δεν αποκλείεται μερίδα παιδιών να τα γνώριζε ήδη ή να ήταν εξοικειωμένα με τη δουλειά του. Τέλος, καθώς οι ομάδες ανά επίπεδο νοημοσύνης δεν ήταν ισάριθμες, οι οποιεσδήποτε συγκρίσεις πρέπει να γίνουν με μεγάλη προσοχή.
Πηγή: ygeiamou.gr