Αφού στοχοποίησε τον Καναδά, την Κίνα και το Μεξικό, ο Τραμπ στοχεύει τώρα την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις αυτοκινητοβιομηχανίες της. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, ο Λευκός Οίκος έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιό του για το «αμοιβαίο εμπόριο και τους δασμούς», το οποίο θα στοχεύει φίλους και εχθρούς.
Αν και το σχέδιο είναι αρκετά γενικό, στην πραγματικότητα, στοχεύει στο να πλήττει τις χώρες που εφαρμόζουν δασμούς ή «άδικους φόρους» στα αμερικανικά προϊόντα και τις επιχειρήσεις.
Αυτό θα επηρέαζε αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά η BMW και η Mercedes έχουν ήδη σημαντική παρουσία στις Ηνωμένες Πολιτείες χάρη στα εργοστάσια στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας καθώς και στην Τασκαλούζα της Αλαμπάμα. Η Volkswagen διαθέτει επίσης εργοστάσιο στην Τσατανούγκα του Τενεσί.
Οι κινήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών
Σε αντίθεση με τη BMW, τη Mercedes και τη VW, η Porsche και η Audi δεν κατασκευάζουν επί του παρόντος κανένα αυτοκίνητο στις ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι η Αμερική είναι η μεγαλύτερη αγορά (ή μία από τις μεγαλύτερες στην περίπτωση της Audi). Η Audi κατασκευάζει το Q5 στο Μεξικό, οπότε αντιμετωπίζει πιθανό δασμό 25%, και όλα τα οχήματα της Porsche κατασκευάζονται στην Ευρώπη, οι εξαγωγές της οποίας θα μπορούσαν να πληγούν με την λεγόμενη εισφορά 10% κατά την άφιξή τους στις ΗΠΑ.
Τώρα και οι δύο εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο κατασκευής οχημάτων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της VW στο Chattanooga, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. Η εγκατάσταση στο Τενεσί κατασκευάζει επί του παρόντος το SUV Atlas και το ηλεκτρικό SUV ID.4, αλλά η τεράστια πτώση της ζήτησης για το EV σημαίνει ότι υπάρχει άφθονη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Οι πωλήσεις του ID.4 στην Αμερική μειώθηκαν κατά 55% πέρυσι. Μια άλλη επιλογή που φέρεται να εξετάζεται είναι η Audi να μοιραστεί τον χώρο παραγωγής με το νέο Scout EV του VW Group στο εργοτάξιο της Νότιας Καρολίνας που βρίσκεται υπό κατασκευή.
zougla.gr