24 Ιανουάριος 2020

RSS Facebook Twitter

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Παρασκευή, 06 Δεκέμβριος 2019 10:44

Τα νεότερα για την υγιή τιμή της LDL χοληστερόλης

Η υψηλή «κακή» LDL χοληστερόλη είναι επικίνδυνη για την καρδιά σου. Αυτό πιθανότατα το ήξερες.

Η καλή και η κακή χοληστερόλη: Τα νεότερα δεδομένα για τις τιμές τους
Φαίνεται όμως ότι ούτε η πολύ χαμηλή LDL είναι επιθυμητή, καθώς σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου. Σύμφωνα με δημοσίευση ερευνητών του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνιας στο Neurology, βρέθηκε ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη με «κακή» χοληστερίνη μεταξύ 70 και 99 διέτρεχαν παρόμοιο κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού. Όσοι όμως είχαν LDL κάτω του 70 διέτρεχαν τελικά μεγαλύτερο κίνδυνο. «Το μέτρο και η ισορροπία είναι το “κλειδί” και για το επίπεδο της LDL. Αν ανήκει κανείς σε ομάδα υψηλού κινδύνου για αιμορραγικό εγκεφαλικό λόγω οικογενειακού ιστορικού ή έχει υψηλή αρτηριακή πίεση, καλά θα κάνει να δώσει έξτρα προσοχή στα επίπεδα της LDL» δήλωσε ο δρ Xiang Gao, επικεφαλής της έρευνας.

Τι να τρως για χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης
Καλά λιπαρά Πρόκειται για τα Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα. Θα τα βρεις στο ψάρι, στα καρύδια και γενικότερα στους ξηρούς καρπούς, στο σουσάμι, στο ταχίνι, στο ελαιόλαδο, στο αβοκάντο, ακόμα και στον κρόκο του αυγού

Φυτικές ίνες Οι διαλυτές ίνες βρίσκονται στα δημητριακά ολικής άλεσης όπως το πλιγούρι βρώμης, το πίτουρο βρώμης, σε φρούτα όπως τα μήλα, οι μπανάνες, τα πορτοκάλια, τα αχλάδια, τα δαμάσκηνα και φυσικά στα όσπρια όπως τα φασόλια, οι φακές, ο αρακάς και τα μαυρομάτικα.

Φυτικές στερόλες και στανόλες Η καθημερινή κατανάλωση 1,5-3 γραμμαρίων φυτικών στερολών μπορεί να μειώσει κατά 7-12,5% την «κακή» LDL χοληστερόλη. Δυστυχώς όμως βρίσκονται σε μικροποσότητες μέσα στα φυτικά τρόφιμα, γι’ αυτό το λόγο έχουν δημιουργηθεί λειτουργικά τρόφιμα υψηλής ποιότητας στο εμπόριο.

 

(shape.gr)

blog comments powered by Disqus
thesspress

thesspress

[email protected]